torsdag den 9. oktober 2008

Maya ruiner og nationalfugl


Nu er det vist ved at vaere paa tide at jeg faar skrevet lidt om, hvordan det gaar her i Honduras. Inden jeg skriver om boernehjemmet Emmanuel, vil jeg lige fortaelle lidt om vores tur forbi Copan ruinerne i det nordlige Honduras.

Turen melle
m Antigua og Teguscigalpa (hovedstaden i Honduras) var meget lang, saa vi gjorde et stop i Copan. Det var virkelig en oplevelse.
Da vi kom til Mayaruinerne sad der paa et hegn Honduras nationalfugl. Det var virkelig nogle store og flotte fugle, og de forstod at posere foran kameraet(o:


Hvis nogen af jer har set tegnefilmen "Eldorado," vil i kunne forestille jer, hvordan der var ved ruinerne. Der var kaempe templer, ruiner, og saa boldbanen, hvor de spillede deres form for boldspil. Det var virkelig en god dag.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej Birte
Tak for de dejlige billeder og din beskrivelse af dit arbejdsområde.
Det er spændende og meningsfyldt at læse det hele.
Her er det ved at være efterårsferie, og Kennet er kommet hjem. Han har det rigtig godt og trives i efterskolemiljøet.
Jeg har fået en ekastra fridag i næste uge, så det glæder jeg mig til. Far tager på månedskursus næste søndag.
Knus fra os alle tre herhjemme på Krokusvej.